FAQ

Veelgestelde vragen

  • Wat zijn de maatregelen m.b.t. het Coronavirus?

    Maatregelen Cinema Gouda:

    • Er geldt geen vast aantal bezoekers per zaal, maar ten alle tijden moet er 1,5 meter gewaarborgd kunnen worden. Bij ons betekent dit dat er in iedere zaal een ander maximum aantal bezoekers geldt. 

    • Bij de kassa en bars kan alleen met pin of contactloos betaald worden.  

    • Je ticket wordt (vanaf mobiel of print) visueel gecontroleerd. 

    • Je kunt vooraf geen stoel kiezen. Een medewerker wijst je een stoel toe in de zaal en geeft instructies voor het verlaten van de zaal na afloop van de film.  

    • Er is een gespreide filmprogrammering en meer tijd tussen de films: hiermee reguleren en minimaliseren wij de toestroom van onze bezoekers op hetzelfde moment. 

    • Je kunt maximaal 4 tickets per online bestelling kopen. 

    • Er zijn diverse hygiënemaatregelen om bezoekers en medewerkers te beschermen, zoals kuchschermen, extra desinfectiemogelijkheden en het veelvuldig schoonmaken van allerlei contactpunten zoals trapleuningen, toiletten en armleuningen.  

    • In de gehele bioscoop zijn looproutes gecreëerd om te zorgen voor een soepele 1,5 meter stroom van bezoekers. 

    • Je kunt de richtlijnen van het protocol terugzien op banners en posters in het pand.  

    • Bij het kopen van je tickets, dat alleen online kan, worden vragen gesteld over je gezondheid. Ook in de bioscoop zullen deze vragen nogmaals gesteld worden.  

    • Normaal gesproken gebruiken wij recirculatie voor onze klimaatbeheersing, daarin wordt de verse lucht die vanaf buiten wordt aangezogen vermengt met een deel van de lucht die afgezogen wordt. Hoewel de gerecirculeerde lucht wel gefilterd wordt, kunnen deze filters niet 100 % van de ziektekiemen uit de lucht halen. Vanwege de maatregelen rondom COVID-19 wordt deze recirculatie volledig uitgezet en wordt er 100% verse buitenlucht gebruikt voor de klimaatbeheersing. Afhankelijk van de buitentemperatuur wordt deze lucht dan verwarmd of gekoeld, maar zo is er een continuïteit van 100% verse buitenlucht aanwezig in het pand.

    Voor bezoekers:

    • Kom niet naar de bioscoop als je verkoudheidsklachten of griepverschijnselen hebt. Ook als iemand vanuit je huishouden verkoudheidsklachten of griepverschijnselen heeft verzoeken we je thuis te blijven. 

    • Kom met maximaal twee personen of met je huishouden. 

    • Kinderen onder de 18 jaar vormen een uitzondering, zij zijn in grotere groepen welkom onder begeleiding van maximaal twee volwassenen. Deze volwassenen moeten, als ze niet uit hetzelfde huishouden komen, wel 1,5 meter afstand onderling bewaren.  

    • Koop je tickets vooraf online via onze website. Heb je hierbij hulp nodig staan onze medewerkers je graag te woord via: 0182-527773.

    • Ben je een rolstoelgebruiker? Reserveer dan telefonisch via 0182-527773 je plaats.  

    • Kom niet eerder dan 15 minuten voor aanvang van de film. Zo kunnen wij de bezoekersstromen goed spreiden 

    • Houd altijd 1,5 meter afstand van medebezoekers en van onze medewerkers tijdens je bezoek. 

    • Ga thuis of voor aanvang van de film naar het toilet.  

    • Verlaat de bioscoop meteen na afloop van de film. Dit gebeurt in de zaal onder begeleiding van een medeweker. 

    • Eerder uitgegeven vouchers en vrijkaarten (die verliepen tussen 12 maart en 1 juni 2020) blijven 3 maanden langer geldig.

  • Hoe zit het met de luchtbehandeling in Cinema Gouda?

    Normaal gesproken gebruiken wij recirculatie voor onze klimaatbeheersing, daarin wordt de verse lucht die vanaf buiten wordt aangezogen vermengt met een deel van de lucht die afgezogen wordt. Hoewel de gerecirculeerde lucht wel gefilterd wordt, kunnen deze filters niet 100 % van de ziektekiemen uit de lucht halen. Vanwege de maatregelen rondom COVID-19 wordt deze recirculatie volledig uitgezet en wordt er 100% verse buitenlucht gebruikt voor de klimaatbeheersing. Afhankelijk van de buitentemperatuur wordt deze lucht dan verwarmd of gekoeld, maar zo is er een continuïteit van 100% verse buitenlucht aanwezig in het pand.

  • Kan ik reserveren?

    Momenteel raden wij je aan om tickets online via onze website te kopen. Natuurlijk staan onze medewerkers graag voor je klaar om je telefonisch of aan de kassa te helpen als je hier niet uit komt.

    Wanneer je gereserveerd hebt kun je je tickets 15 min voor aanvang van de film ophalen bij de kassa. 

  • Hoe kan ik online betalen met de Nationale bioscoopbon?

    Na het kiezen van de Nationale bioscoopbon als betaalmiddel moet je het 19-cijferige nummer invullen wat op de achterzijde van de kaart staat onder de barcode. In het vak daaronder vul je de code in die onder de kraslaag zit. Je kan nu zonder problemen deelbetalingen doen met meerdere bioscoopbonnen of een bioscoopbon in combinatie met iDeal. Let op: je kunt online alleen met de digitale kaart betalen, niet met de papieren voucher. Wij accepteren ook de MaDiWoDo bioscoopkaart, het BioscoopCadeau en de VVV cadeaukaart. Deze kun je echter niet online verzilveren. Wil je van deze tegoedbonnen gebruik maken, reserveer dan via 0182-527773 en neem de tegoedbon mee naar de kassa.

  • Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?

    Cinema Gouda verkoopt de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen en opwaarderen voor een bedrag tussen de €5,- en €150,-. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, verkopen wij ook filmblikken waarin de bon verpakt kan worden.

  • Kan ik e-tickets annuleren?

    Ja dat kan. Je kunt tot een uur voor aanvang van de film bellen naar 0182-527773 of langs komen aan de kassa. Je kan dan direct andere tickets meekrijgen of kiezen voor een tegoedbon. Annuleren kan niet via de mail of Social Media.

  • Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?

    Jazeker, de volgende brillen kan je zonder problemen in onze 3D zalen gebruiken: RealD, MasterImage, Xpand passief en brillen die geleverd worden bij een TV met een passief 3D-systeem. De volgende brillen zijn niet geschikt: IMAX, Dolby, brillen die geleverd worden bij een TV met een actief 3D systeem en brillen met een rood en blauw glas. Wij verkopen 3D brillen voor € 1,- die na aankoop jouw eigendom zijn.

  • Kan ik via de website een 3D bril kopen?

    Wanneer je tickets besteld kun je er een 3D bril bij bestellen. Klik in de webshop op de button: 3D bril nodig'. Kies vervolgens het aantal brillen en plaats de bestelling in je winkelmand. Afrekenen gaat via iDeal.

  • Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?

    Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt, dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Dit is een wettelijke bepaling en volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij toch iemand jonger dan 16 toelaat. Bij films gekeurd voor 16 jaar en ouder wordt er bij twijfel naar legitimatie gevraagd. Indien de bezoeker jonger dan 16 jaar is en/of geen legitimatie kan tonen, wordt de toegang geweigerd. Cinema Gouda accepteert als legitimatiebewijs een fysiek paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Andere passen, documenten, kopieën of foto's worden niet geaccepteerd. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Hoe zit het met de overige leeftijdsclassificaties?

    De kijkwijzer van 6, 9, 12, 14 en 18 jaar zijn adviesleeftijden. Je mag als je jonger bent dus in principe naar deze film. Voor de 18+ adviesleeftijd moet je wel ouder dan 16 jaar zijn. Twijfel je als ouder of de film geschikt is voor je kind? Bekijk dan de trailer van de film. Deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Hoe zit het met de nieuwe kijkwijzer van 14 en 18 jaar?

    Met ingang van januari 2020 worden de bestaande Kijkwijzerclassificaties uitgebreid met twee nieuwe leeftijden: 14 en 18 jaar. Deze worden toegevoegd aan de bestaande Kijkwijzer leeftijden: Alle Leeftijden, 6, 9, 12 en 16 jaar. Naast de bekende pictogrammen zal Kijkwijzer in het nieuwe jaar ook meer informatie bieden aan ouders en kinderen ook meer informatie bieden over de classificaties. 

    Extra leeftijden voor heftige beelden
    Het huidige media-aanbod vereist een meer genuanceerde classificatie voor heftige inhoud en beelden dan voorheen het geval was. Ook consumenten, ouders en tieners hebben behoefte aan meer verfijnde adviesleeftijden die beter aansluiten bij hun beleving van audiovisuele media. In overleg met de wetenschappers die het NICAM adviseren, is daarom besloten om twee nieuwe leeftijden te introduceren: 14 en 18 jaar. 

    Met de 14 jaar leeftijd wordt meer ruimte gegeven aan producties – vaak specifiek voor jonge tieners bedoeld - die te heftig zijn voor een 12 jaar advies, maar ook weer niet zo heftig dat een 16 jaar classificatie nodig zou zijn.
    De 18 jaar classificatie is voor producties met extreem geweld en harde porno. Tot nu toe kregen ook die producties een 16 jaar classificatie. De 18 jaar classificatie is een harde grens. Legitimatie met ID is hiervoor dus ook noodzakelijk. 
    De bestaande wetgeving die gekoppeld is aan de leeftijd 16 jaar (artikel 240a Wetboek van Strafrecht) blijft ongewijzigd. 

  • Mag mijn baby mee naar de film? En moet ik dan een ticket kopen?

    Er is voor de bioscoop geen minimumleeftijd, al raden wij ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket voor het kindertarief gekocht moeten worden. Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in het pand aanwezig kan zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een schootkind, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en je verzocht kan worden de zaal te verlaten.

  • Is Cinema Gouda toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Jazeker, wij zijn rolstoelvriendelijk. Het gebouw beschikt over een lift waarmee de zalen en foyers eenvoudig worden bereikt. De inrijdiepte van de lift is 140 cm dus check even of de rolstoel gaat passen. Op de begane grond en op de tweede etage zijn aangepaste toiletten aanwezig. Elke zaal beschikt over speciale plaatsen voor rolstoelgebruikers. Let op: zaal 2 en 3 zijn niet toegankelijk voor grote (elektrische) rolstoelen. Reserveren voor rolstoelplaatsen is noodzakelijk om teleurstellingen te voorkomen, bel hiervoor 0182-527773.

  • Is Cinema Gouda toegankelijk voor scootmobiel gebruikers?

    Cinema Gouda gaat er vanuit dat een gebruiker van een scootmobiel zich (beperkt) zelfstandig kan verplaatsen. De loopafstand vanaf de lift naar de zalen is maximaal 50 meter. De zalen zelf zijn niet toegankelijk voor scootmobiels. Ook past er (meestal) geen scootmobiel in de lift. De inrijdiepte is 140 cm. Indien je vooraf reserveert en aangeeft dat je niet ver kunt lopen, dan houden we een stoel dicht bij het gangpad voor je vrij. Mocht je niet in staat zijn om lopend naar de foyer en de zalen te gaan, dan kun je gebruik maken van een eenvoudige rolstoel. Er is één rolstoel beschikbaar. Het reserveren hiervan is noodzakelijk, bel daarvoor 0182-527 773.

  • Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?

    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma voor de komende week bekend gemaakt en gaan wij aan de slag om dit in onze kassa en op onze website te zetten. Vanaf maandagavond kun je dan de films zien en tickets kopen.

  • Zit er een pauze in de film?

    Nee, Cinema Gouda onderbreekt de films niet met een pauze.

  • Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?

    Sommige animatie- of op familiefilms zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen en zetten het dan met deze afkorting achter de filmtitel.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben verloren in de bioscoop?

    Als je iets verloren bent in Cinema Gouda, kun je het beste een mail sturen aan info@cinemagouda.nl met informatie over wat je bent verloren, waar (welke zaal) of film) en wanneer. Laat ook altijd even een telefoonnummer achter waarop we je kunnen bereiken en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Zijn er vacatures?

    Wij zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste medewerkers. Voor alle vacatures en stageplekken kun je kijken bij Werken bij Cinema Gouda onder het kopje Zakelijk

  • Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?

    We vinden het erg leuk om te horen dat je een prettig bezoek hebt gehad, maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een mailtje sturen aan info@cinemagouda.nl en dan neemt een van onze medewerkers zo snel mogelijk contact met je op.

1908
sluiten