FAQ

Veelgestelde vragen

  • Kan ik mijn tickets annuleren?

    Het is mogelijk om tot een uur voor aanvang je ticket te annuleren met een geldige reden. Bel dan naar de kassa via 0182-527773 of kom langs, tickets annuleren kan niet via de mail of Social Media. Je kunt dan direct je tickets omboeken voor een ander moment of een tegoedbon meekrijgen.

  • Kan ik reserveren?

    Via onze website kun je alleen tickets kopen. Wil je betalen met een cadeaubon, een ticket kopen voor een rolstoelplaats of heb je een andere vraag? Dan staan onze medewerkers uiteraard klaar om je te helpen. Je kunt bellen naar 0182-527773 of langskomen bij de kassa aan de Burgemeester Jamessingel.

  • Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?

    We zijn momenteel druk bezig om een eigen cadeaubon te ontwikkelen. Op dit moment verkopen we alleen nog de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen en opwaarderen voor een bedrag tussen de €5,- en €150,-. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, verkopen wij ook filmblikken waarin de bon verpakt kan worden. 

  • Hoe kan ik online betalen met de Nationale bioscoopbon?

    Na het kiezen van de Nationale bioscoopbon als betaalmiddel moet je het 19-cijferige nummer invullen wat op de achterzijde van de kaart staat onder de barcode. In het vak daaronder vul je de code in die onder de kraslaag zit. Je kan nu zonder problemen deelbetalingen doen met meerdere bioscoopbonnen of een bioscoopbon in combinatie met iDeal. 

  • Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?

    Jazeker, vrijwel alle 3D brillen zijn bruikbaar, behalve IMAX brillen en brillen met een batterij. Wij verkopen 3D brillen voor € 1,20 die na aankoop jouw eigendom zijn.

  • Kan ik via de website een 3D bril kopen?

    Wanneer je tickets besteld kun je er een 3D bril bij bestellen. Klik in de webshop op de button: 3D bril nodig'. Kies vervolgens het aantal brillen en plaats de bestelling in je winkelmand. Afrekenen gaat via iDeal.

  • Hoe zit het met de Kijkwijzer?

    Kijkwijzer informeert ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: Alle Leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 14 jaar, 16 jaar en 18 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik en grof taalgebruik.

    6, 9, 12, 14 en 18 jaar zijn adviesleeftijden. Kinderen onder deze leeftijd zouden in principe naar de film mogen. De leeftijd 16 is een wettelijk gestelde leeftijd. Onder de 16 heb je geen toegang tot deze film, ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij een film met Kijkwijzer 16 of 18 moet je je altijd kunnen legitimeren, want ook voor de 18 adviesleeftijd moet je ouder dan 16 jaar zijn. Zonder geldige legitimatie (fysiek paspoort, ID kaart of rijbewijs) hebben wij het recht je toegang tot de film te ontzeggen. 

    Twijfel je als ouder of de film geschikt is voor je kind? Bekijk dan de trailer van de film. Deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Mag mijn baby mee naar de film? En moet ik dan een ticket kopen?

    Wij raden ten zeerste af kinderen jonger dan 3 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket voor het kindertarief gekocht moeten worden ook al zit het op schoot. Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in het pand aanwezig kan zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een baby, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en je verzocht kan worden de zaal te verlaten.

  • Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?

    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma voor de komende week bekend gemaakt en gaan wij aan de slag om dit in onze kassa en op onze website te zetten. Vanaf maandagavond kun je dan de films zien en tickets kopen.

  • Zit er een pauze in de film?

    Nee, Cinema Gouda onderbreekt de films niet met een pauze.

  • Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?

    Sommige animatie- of op familiefilms zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen en zetten het dan met deze afkorting achter de filmtitel.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben verloren in de bioscoop?

    Als je iets verloren bent in Cinema Gouda, kun je het beste een mail sturen aan info@cinemagouda.nl met informatie over wat je bent verloren, waar (welke zaal) of film) en wanneer. Laat ook altijd even een telefoonnummer achter waarop we je kunnen bereiken en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Zijn er vacatures?

    Wij zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste medewerkers. Voor alle vacatures en stageplekken kun je kijken bij Werken bij Cinema Gouda onder het kopje Zakelijk

  • Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?

    We vinden het erg leuk om te horen dat je een prettig bezoek hebt gehad, maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag. Je kunt voor reacties een mailtje sturen aan info@cinemagouda.nl en dan neemt een van onze medewerkers zo snel mogelijk contact met je op.

1908
sluiten