FAQ

Veelgestelde vragen

  • Kan ik reserveren?

    Je kan voor alle reguliere films telefonisch reserveren. Voor specials & events kun je niet reserveren. Uitgezonderd hierin zijn: 50+ bios, Opera & ballet vertoningen, Arts in Cinema en André Rieu, hiervoor kun je wel reserveren.

    Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling te worden opgehaald. Daarna vervalt de reservering.

  • Hoe kan ik online betalen met de Nationale bioscoopbon?

    Na het kiezen van de Nationale bioscoopbon als betaalmiddel moet je het 19-cijferige nummer invullen wat op de achterzijde van de kaart staat onder de barcode. In het vak daaronder vul je de code in die onder de kraslaag zit. Je kan nu zonder problemen deelbetalingen doen met meerdere bioscoopbonnen of een bioscoopbon in combinatie met iDeal. Let op: je kunt online alleen met de digitale kaart betalen, niet met de papieren voucher. Wij accepteren ook de MaDiWoDo bioscoopkaart, het BioscoopCadeau en de VVV cadeaukaart. Deze kun je echter niet online verzilveren. Wil je van deze tegoedbonnen gebruik maken, reserveer dan via 0182-527773 en neem de tegoedbon mee naar de kassa.

  • Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?

    Cinema Gouda verkoopt de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen en opwaarderen voor een bedrag tussen de €5,- en €150,-. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, verkopen wij ook filmblikken waarin de bon verpakt kan worden.

  • Kan ik e-tickets annuleren?

    Ja dat kan. Je kunt tot een uur voor aanvang van de film bellen naar 0182-527773 of langs komen aan de kassa. Je kan dan direct andere tickets meekrijgen of kiezen voor een tegoedbon. Annuleren kan niet via de mail of Social Media.

  • Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?

    Jazeker, de volgende brillen kan je zonder problemen in onze 3D zalen gebruiken: RealD, MasterImage, Xpand passief en brillen die geleverd worden bij een TV met een passief 3D-systeem. De volgende brillen zijn niet geschikt: IMAX, Dolby, brillen die geleverd worden bij een TV met een actief 3D systeem en brillen met een rood en blauw glas. Wij verkopen 3D brillen voor € 1,- die na aankoop jouw eigendom zijn.

  • Kan ik via de website een 3D bril kopen?

    Wanneer je tickets besteld kun je er een 3D bril bij bestellen. Klik in de webshop op de button: 3D bril nodig'. Kies vervolgens het aantal brillen en plaats de bestelling in je winkelmand. Afrekenen gaat via iDeal.

  • Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?

    Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt, dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Dit is een wettelijke bepaling en volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij toch iemand jonger dan 16 toelaat. Bij films gekeurd voor 16 jaar en ouder wordt er bij twijfel naar legitimatie gevraagd. Indien de bezoeker jonger dan 16 jaar is en/of geen legitimatie kan tonen, wordt de toegang geweigerd. Cinema Gouda accepteert als legitimatiebewijs een fysiek paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Andere passen, documenten, kopieën of foto's worden niet geaccepteerd. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Hoe zit het met de overige leeftijdsclassificaties?

    De kijkwijzer van 6, 9 en 12 jaar is een adviesleeftijd. Je mag als je jonger bent dus in principe naar deze film. Twijfel je als ouder of de film geschikt is voor je kind? Bekijk dan de trailer van de film. Deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

  • Mag mijn baby mee naar de film? En moet ik dan een ticket kopen?

    Er is voor de bioscoop geen minimumleeftijd, al raden wij ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket voor het kindertarief gekocht moeten worden. Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in het pand aanwezig kan zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een schootkind, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en je verzocht kan worden de zaal te verlaten.

  • Is Cinema Gouda toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Jazeker, wij zijn rolstoelvriendelijk. Het gebouw beschikt over een lift waarmee de zalen en foyers eenvoudig worden bereikt. Op de begane grond en op de tweede etage zijn aangepaste toiletten aanwezig. Elke zaal beschikt over speciale plaatsen voor rolstoelgebruikers. Let op: zaal 2 en 3 zijn niet toegankelijk voor grote (elektrische) rolstoelen. Reserveren voor rolstoelplaatsen is noodzakelijk om teleurstellingen te voorkomen, bel hiervoor 0182-527773.

  • Is Cinema Gouda toegankelijk voor scootmobiel gebruikers?

    Cinema Gouda gaat er vanuit dat een gebruiker van een scootmobiel zich (beperkt) zelfstandig kan verplaatsen. De loopafstand vanaf de lift naar de zalen is maximaal 50 meter. De zalen zelf zijn niet toegankelijk voor scootmobiels. Indien je vooraf reserveert en aangeeft dat je niet ver kunt lopen, dan houden we een stoel dicht bij het gangpad voor je vrij. Mocht je niet in staat zijn om lopend naar de foyer en de zalen te gaan, dan kun je gebruik maken van een eenvoudige rolstoel. Er is één rolstoel beschikbaar. Het reserveren hiervan is noodzakelijk, bel daarvoor 0182-527 773.

  • Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?

    Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Op maandag wordt het nieuwe programma voor de komende week bekend gemaakt en gaan wij aan de slag om dit in onze kassa en op onze website te zetten. Vanaf maandagavond kun je dan de films zien en tickets kopen.

  • Zit er een pauze in de film?

    Nee, Cinema Gouda onderbreekt de films niet met een pauze.

  • Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?

    Sommige animatie- of op familiefilms zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen en zetten het dan met deze afkorting achter de filmtitel.

  • Waar kan ik terecht als ik iets ben verloren in de bioscoop?

    Als je iets verloren bent in Cinema Gouda, kun je het beste een mail sturen aan info@cinemagouda.nl met informatie over wat je bent verloren, waar (welke zaal) of film) en wanneer. Laat ook altijd even een telefoonnummer achter waarop we je kunnen bereiken en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Zijn er vacatures?

    Wij zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste medewerkers. Voor alle vacatures en stageplekken kun je kijken bij Werken bij Cinema Gouda onder het kopje Zakelijk

  • Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?

    We vinden het erg leuk om te horen dat je een prettig bezoek hebt gehad, maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een mailtje sturen aan info@cinemagouda.nl en dan neemt een van onze medewerkers zo snel mogelijk contact met je op.

561
sluiten