Burgemeester Jamessingel 25  |  0182 - 527 773

Veelgestelde vragen

 

Hoe kan ik via de website een 3D bril kopen?
Klik in de webshop onder de zaalplattegrond op de knop: '3D bril nodig? klik hier'. Kies vervolgens het aantal brillen en plaats de bestelling in je winkelmand. Afrekenen gaat via iDeal.

Kan ik (stoelen) reserveren?
Je kan voor alle voorstellingen telefonisch reserveren, ook op feestdagen en in de vakanties. Ook voor specials & events kan gereserveerd worden, met uitzondering van de Ladies Night .

Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling te worden opgehaald. Daarna vervalt de reservering. Makkelijker is om via de webkassa kaarten te kopen. Je kan je eigen plaatsen kiezen in de plattegrond en direct afrekenen met iDeal of met een digitale Nationale Bioscoopbon.
Indien je in het bezit bent van een papieren waardebon of voucher, dan kan je ten alle tijden een reservering maken. Vermeld bij de reservering welke bon je wil verzilveren.

Hoe kan ik online betalen met de digitale Nationale bioscoopbon?
Vraag vooraf via bioscoopbon.nl het saldo op als je dit niet weet.
Na het kiezen van de Nationale bioscoopbon als betaalmiddel moet je het 19-cijferige nummer invullen wat op de achterzijde van de kaart staat onder de barcode. In het vak daaronder vul je de code in die onder de kraslaag zit. Je kan nu zonder problemen deelbetalingen doen met meerdere bioscoopbonnen of een bioscoopbon in combinatie met iDeal.


Kan ik ook met het BioscoopCadeau / Nationale Entertainment Card betalen?
Wij accepteren het BioscoopCadeau aan de kassa. Je kan hiermee helaas niet online afrekenen.
De Nationale Entertainment Card wordt niet geaccepteerd.

Kan ik Familietickets en andere kortingtickets kopen via de webkassa?
Het familieticket is als e-ticket te koop, klik hier voor de voorwaarden. Cjp en studententickets zijn alleen aan de kassa verkrijgbaar omdat we online niet de geldigheid van een kortingspas kunnen vaststellen.

Kan ik e-tickets annuleren?
Ja dat kan aan de kassa tot een uur voor aanvang van de voorstelling. Je kan dan direct andere tickets meekrijgen. Indien je geen keuze voor een andere film hebt kunnen maken, dan krijg je een tegoedbon.

Zit er een pauze in de film?
Nee, Cinema Gouda onderbreekt de films niet met een pauze.

Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?

Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. We passen het programma elke week aan op de wensen van onze bezoekers. Het nieuwe programma staat elke week op maandagavond op de website.

Tot wanneer draait film X?
Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het succes van de film en van de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien.

Gaat film X bij jullie draaien?
Zodra bekend is welke film bij ons gaat draaien, vermelden we dit op onze website onder verwacht. Houd dit dus regelmatig in de gaten!

Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?
Cinema Gouda verkoopt de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen, binnen onze openingstijden, opwaardeerbaar met een bedrag tussen de €5 en de €150. Online is de bioscoopbon te koop via bioscoopbon.nl
De Nationale Bioscoopbon is 365 dagen per jaar te verzilveren voor iedere gewenste film. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, is deze bon leuk te verpakken in een filmblik. Het filmblik kost € 2,20.

Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?
Sommige animatie- of op familie gerichte films zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen.

Mag mijn baby mee naar de film? En moet ik dan een ticket kopen? 
Er is voor de bioscoop geen minimumleeftijd, al raden wij ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee naar de film te nemen. Iedere bezoeker van de bioscoop moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook voor een kind jonger dan 2 jaar zal een ticket voor het kindertarief gekocht moeten worden.  Dit vanwege het aantal bezoekers dat er maximaal in het pand aanwezig kan zijn. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen een schootkind, peuter, kleuter of volwassene. Tot slot willen wij mededelen dat bij overlast voor andere bezoekers het risico voor de ouders is en je verzocht kan worden de zaal te verlaten.

Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?
Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we helaas niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel moet je je kunnen legitimeren.
Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 toelaat tot een film met de kijkwijzer van 16. Personen van 16 jaar en ouder moeten zich kunnen legitimeren aan de kassa en bij de ticketcontrole. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 6, 9 en 12?
De kijkwijzer van 6, 9 en 12 jaar en ouder is een adviesleeftijd. Je mag als je jonger bent dus in principe naar deze film. Twijfel je als ouder of de film geschikt is voor je kind? Bekijk dan de trailer van de film, deze geeft vaak een goede indicatie van wat er in de film voorkomt. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?
Jazeker, de volgende brillen kan je zonder problemen in onze 3D zalen gebruiken: RealD, MasterImage, Xpand passief en brillen die geleverd worden bij een TV met een passief 3D-systeem.
De volgende brillen zijn niet geschikt: IMAX, Dolby, brillen die geleverd worden bij een TV met een actief 3D systeem en brillen met een rood en blauw glas.
Wij verkopen 3D brillen voor € 1,00, die na aankoop jouw eigendom zijn.

Is Cinema Gouda toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Jazeker, de bioscoop is rolstoelvriendelijk. Het gebouw beschikt bijvoorbeeld over een lift waarmee de zalen en foyers eenvoudig worden bereikt. Op de begane grond en op de tweede etage zijn aangepaste toiletten aanwezig. De foyers zijn gelijkvloers en elke zaal beschikt over speciale plaatsen voor rolstoelgebruikers. De rolstoelplaats bevindt zich achterin de zaal. De persoon met wie je naar de film gaat kan gewoon naast je plaats nemen. Let op: zaal 2 en 3 zijn momenteel niet toegankelijk voor grote (elektrische) rolstoelen.
Er is echter per zaal maar een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar, dus reserveren is noodzakelijk om teleurstellingen te voorkomen. Reserveren kan uitsluitend tijdens kassatijden via 0182-527773. 

Is Cinema Gouda toegankelijk voor scootmobiel gebruikers?
Cinema Gouda gaat er vanuit dat een gebruiker van een scootmobiel zich (beperkt) zelfstandig kan verplaatsen. De loopafstand vanaf de lift naar de zalen is maximaal 50 meter. De zalen zelf zijn niet toegankelijk voor scootmobiels. Indien je vooraf reserveert en aangeeft dat je niet ver kunt lopen, dan houden we een stoel dicht bij het gangpad voor je vrij. Mocht je niet in staat zijn om lopend naar de foyer en de zalen te gaan, dan kun je gebruik maken van een eenvoudige rolstoel. Er is één rolstoel beschikbaar. Om teleurstellingen te voorkomen is het noodzakelijk vooraf te reserveren. Reserveren kan uitsluitend tijdens kassatijden via 0182-527 773.

Ik heb een compliment of een klacht, waar kan ik terecht?
We vinden het erg leuk om te horen dat je bij ons een fijne dag of avond hebt gehad. Maar als dit niet zo is horen we het natuurlijk ook graag en zorgen we voor een passende oplossing. Je kunt voor zowel complimenten als klachten een mailtje sturen aan info@cinemagouda.nl.

Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?
Als je iets verloren bent in onze bioscoop, kun je het beste een mail sturen aan info@cinemagouda.nl met informatie over wat je bent verloren, waar (welke zaal) en wanneer en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk.

Zijn er vacatures?

We zoeken regelmatig service medewerk(st)ers op oproepbasis. Indien er vacatures open staan, zijn ze onder het submenu INFO te vinden.

Info